történelmi stúdióblog

Page Not Found Top 10

Page Not Found Top 10

Top 10: a magyar raptörténet mélypontjai

2018. május 11. - Page Not Found Top 10

Fölhúztuk a pilótaszemüveget és beleszálltunk a magyar rapháború fingfelhőibe: a Rapülőktől zuhanunk lefelé, hogy az Irént megcsináló VV Okiban az új Balassi Bálintot ünnepeljük, és végül trónra emelhessük a harmadik évezred Ady Endréjét, Mr. Bustát. Hiába van velünk a magyar rendőr, innentől már bármikor ránk lőhetnek egy kempingbicikliről, de hát mit is remélhet az élettől az a generáció, amelyik Paintől akarta megtudni, hogy mi a szex.

BEZSENYI TAMÁS - CSUNDERLIK PÉTER – DÉKÁNY LÁSZLÓ – LASKA PÁL – PETŐ PÉTER

10. Rapülők: Áj Láv Jú (1992)

Ahogy Janus Pannonius az időmértékes verselést, úgy terjesztette el Geszti Péter hazánkban a rapzenét, miközben a Kádár-rendszerből átvezetett minket a 90-es évekbe: már az Első emelet szövegírójaként is pusztított a „Benő, meddig kell még várni, míg a fejed lágya benő?”-típusú leleményeivel, a Rapülők légi marsalljaként azonban már kipörgette a később „gesztizmusként” elhíresült sötét módszertant: már a zenekar elnevezésében, a számcímekben, hát még azok szövegeiben, hogy a belénk égő klipről ne is beszéljünk, úgyhogy 1992-ben az egész országot felperzselte a verbális gyújtóbombáival. Egy vicczenekarnak tűntek, de a szupersztárságig emelkedtek ezzel a nagyon infantilis produkcióval, ám mivel huszonöt év múlva is halálosan megsértődnek, ha kritizálják őket, lehet, hogy mégis komolyan vették. És bár ebben a színes, hülye láncos maskarában benne van az SZDSZ későbbi bukása, azért az őket követő raphercegekhez képest Gesztiék még elég magas szinten tudtak magyarul. Ebben szerepe lehetett, hogy ők az igazi rapperekkel ellentétben nem a gettóban, hanem a Magyar Televízióban nőttek fel, de hát Magyarországon az underground is a Rózsadombról jött le.

9. Jocó: Ne aggódj, amíg engem látsz… (1997)

Azt az arcot is megnéznénk, amikor Lukács Györgynek beteszik A buli színe: MSZP cédét, vagy Kun Bélának egy „Hiller haver”-öngyújtóval adnak tüzet, de az 1997-es Xénia Láz-buli mindent alulmúlt a szocialista párt modern kori történetében: még Kiss Péter is ott csápolt a megújulás jegyében, pedig hozzá képest Horn Gyula is egy Che Guevara volt. A magyar kultúrtörténet Tocsik-botrányán az MSZP egy rapszámmal is fel akarta rázni az ifjúságot a népi baloldal hagyományainak megfelelően. Az Űrgammák-sorozat – amelyet senki nem kért, mégis úgy indult el, hogy már kész volt előre 160 rész, hogy lenyomják a torkunkon – keményfiújának, Jocónak minden esélye megvolt, hogy egy második Hagyója legyen az MSZP-nek, egy amolyan mindenkit gatyába rázó és ingatlanpanamázó kerületi erős ember. Kár, hogy ennyire nyomorultra sikeredett ez a szerencsétlen keménykedés: alig tudta követni a playbacket, valószínűleg nem is látott abban a napszemüvegben, még jó, hogy le nem gyalogolt a színpadról, miközben susogós naciban ugráltak mögötte az ország legmenőbb tánciskoláinak növendékei – valószínűleg egy vaskos közbeszerzés keretében. Az egyetlen észszerű magyarázat erre a nótára, ha arról szólt, hogy ecstasyt is eladjanak az általános iskolásoknak a Zsiráf Magazin mellé: „Itt van a Jocó, / A jókedvet hozó.” És akkor már azt is értjük, hogy mit keresett a bulin Császár Előd is.

8. A Való Világ szereplői: Villarap (2002)

Amennyiben a legutolsó valóságshow-szériák széjjelszoláriumozott, kacsaszájú primadonnái és faszhelikopterező ficsúrjai egy szociológiai mintavétel eredményeképp kerültek a Való Villába, akkor Magyarország valóban megérett a resetre. Bezzeg a 2002 őszén soha nem látott felhajtással indult Való Világ játékosai még egyéniségek voltak, vagy legalábbis mindegyikből kinéztük, hogy meg tudna pucolni egy kiló krumplit. Bár a Professzorok Batthyány Köre az idegen Big Brothertől tartott, végül a hazai termék, a Való Világ felmosta importált riválisával a padlót. Persze ehhez az is kellett, hogy míg a Big Brother-házba Koltai Róbertet küldték be sztárvendégként, a Való Villába amolyan magyaros húzásként Maya Gold pornószínésznőt. A Friderikusz Show óta nem látott nézettségi rekordokat döntögetett a Való Világ, és alapjaiban rendült meg a népképviseletbe vetett hitünk, amikor a felejthetetlen kiszavazóshow-n 620 ezer SMS-szavazat érkezett a VV Lorenzóval párbajozó VV Majkára, ami azt jelenti, hogy egymaga úgy 12%-kal jutott volna be a parlamentbe. Bár minden valóságshowhős a „médiában” akart elhelyezkedni, Majka lett az egyetlen, akinek a lemezeit nemcsak a rokonai hallgatják - VV Béka mulatóslemezét még ők sem. Az „ózdi hősről” a Dopemannel fölvett villarapben derült ki, hogy előadóként annyira veri a villatársait, mint Michael Jackson a testvéreit, a dal azonban mégis Oki sorairól maradt leginkább emlékezetes, amelyekben a hozzá „rajongóként” érkező korosodó prostituálttal összehozott randevúját énekelte meg: „Oki vagyok, apám, / Irén volt a babám, / Megcsináltam faszán, / Hogy zsibbadt lett a cerkám.” Ezzel megszületett az új Balassi Bálint.

7. FankaDeli: Lehetetlen nem létezik (2009)

Magyar Föld puhos bárdja, FankaDeli Feri - nem a hitetlen kufár, hanem a hittel teli - az a nemzeti vátesz, akinek a száját még sosem hagyta el, hogy „Éljen Eduárd!”, és ő az egyetlen ember a Kárpát-medencében, aki komolyan vette a Bëlga Nemzeti hip-hopját, és tényleg megcsinálta. Talán csak ennek köszönhetően nem jutottunk még az inkák sorsára. Mi ugyan elhatároljuk magunkat FankaDeli Feri rasszista és homofób üzeneteitől, de az biztos, hogy a magyar rapháború résztvevői közül ő az egyetlen, akinek a hangjából kiérződik a kultúra, és még egy televíziós vitaműsorba is be lehetne ültetni, ha nem kezdene el két mondaton belül a kutyák szaporodásáról beszélni, ahányszor a bevándorlás problémája kerül szóba. Mert azért az már egy szint harminchárom emelet mélyen a föld alatt, ha Csintalan Sándor temeti a kezébe az arcát, amiért FankaDeli nyilvánvalóan dokumentumfilmként nézte a Men In Black-et, miképp a kungfu-filmek is nagy hatással voltak rá Morvai Krisztina EP-beszédei mellett. A Lehetetlen nem létezik című slágerének klipjében érdekes kísérlet történik az ősmagyarság, a kínai gyökerek és Simicskó István fideszes szakpolitikus szerepeltetésével a modern honvédelem fúziójára, bár kicsit kontraproduktív, hogy a négyszer elvált Film Plusz-sztárok akciófilm-biennáléján se lehetne látni annyi szétivott arcot, mint ebben a testi és lelki egészséget propagáló produkcióban, amelyről még azt is tudni kell, hogy képsorai „nem tartalmaznak felgyorsított jeleneteket”. Csak húsz másodpercet kell nézned, hogy megállapítsd: de. A magyar raptörténet gyurcsányi pillanata.

 

6. Speak: Stop the War (2003)

Ha FankaDeli üvölt azért, hogy viccet csináljanak belőle, akkor mit lehet mondani Speakről, a „The Hungarian Rapper”-ről, aki még sokkal nagyobb küldetéstudattal volt megáldva, mert ránézésre a lakókocsiját adta el, hogy leforgathassa a legendás klipet, és nagyjából 50-50 ezer forintért fölbérelhesse Takáts Tamást, Varga Miklóst, Bebét meg azt a musicalszínészt, akinek nem okozott problémát, hogy miután egy héten hatszor játszik a Madách Színházban, vasárnap beszálljon a magyar hiphop We Are the Worldjébe is. Hogy miért? Csak a temetőben légnyomást kapott vonatjegytarhálóként ténfergő fájdalmas trubadúrral felelhetünk: „Business.” És a kórustagok közelében nem akadt egyetlen menedzser se, aki rákérdezett volna, hogy miért, hova és kinek készül ez az angol szám, és mindenekelőtt, hogy hát ki a here ez a Speak. Elég lehetett nekik csak annyi, hogy „ez egy nemzetközi dolog”, és már ugrottak is bele. Elvégre ez az az időszak volt, amikor még az informatikai és hírközlési miniszter se tudta, hogy mi a különbség a honlap és az email-cím között, de az is lehet, hogy csak mindenki 62%-os Tátrateát kapott. Bár elkészülte után a békehimnusz évekre eltűnt a süllyesztőben – így volt ez József Attila Nagyon fáj című kötetével is -, a Youtube-forradalom kitörése után világkarriert futott be, mivel Speak perfekcionista módon válogatta be dalába azt a húsz angol szót, amit mindenki megért. Azóta nemzetközileg Speak jelenti a magyar zenei kultúrát, nem a Kodály-módszer.

5. Escobar: Az érem egyik oldala (2014)

Míg Speak a magyar hiphop önjelölt Karl Marxaként mutatta fel a tézist, hogy a tőke cseszi szét a világot, antitézise, Escobar büszkén hirdette a nyomtatott euróezreket szórva, hogy ő bassza a pénzt, miközben a félórára kibérelt hófehér luxuslimójából fürdőruhás lányokat pakolt ki az út szélére a hipnotikus klipjében. Escobar számolta fel a hitelességi deficitet, amely a kezdetektől körbeölelte a magyar rapközösséget, tudniillik, hogy MAC 10-esek helyett Geszti Péter is csak szóvicceket pufogtatott, és olyanok játszották el a gangstát, akiknél vasárnaponként Antall József ebédelt. Pedig az Escobarhoz hasonló vállalkozókkal – oroszul „bizniszmen”-ekkel - nem az Országos Széchényi Könyvtár Kézirattárában lehetett találkozni, hanem a videotékában, ahol kiverték a balhét, ha nem volt bent az Amerikai nindzsa. Slágerének a „nem egy köcsögről beszélnek, mikor engem hoznak szóba” sorát akár Ady Endre is írhatta volna, az „egy a lényeg, hogy reggelre tele legyen a szák” bölcsessége Lao-ce-ért kiált, míg a „csinálom a pénzt” a Mészáros és Mészáros Kft. jelmondata lehetne. Fájdalom, hogy ez a született művész végül úgy nyílt ketté, mint a Kinder, mikor egy reggel kommandósok teperték le a látszólag éppen a galyatetői strandra készülő kedves úriembert. Vagyis Oscar Wilde-nak megint igaza lett, és az élet utánozta a művészetet, mert futtatásért kapcsolták le – polgári nevén – Ökrös Károlyt, aki politikusi karrierrel is próbálkozott: egy püspökladányi választókerület jelöltjeként a saját magára adott voksával együtt összesen öt szavazatot kapott. De hát mit várjunk, mikor Petőfi is elbukott az 1848-as választáson: majd az idő eldönti, hogy mi igaz. Már csak azért is, mert az idő köztudottan pénz, azt pedig Escobar csinálja.

4. Papa Jo & P. G.: Majd ha nagy leszel (2014)

Papa Jo ránézésre tipikusan az a vidéki pizzériatulajdonos, aki pesti zsoldosok leigazolásával képes egy nap félmilliót is elégetni a kispályás focicsapatára, csakhogy az megnyerje a helyi kupát, a maradék dellájából pedig legyártat egy klipet, amelyben elmondja, hogy mennyire elégedett magával. Pedig Papa Jo valójában nem tulaj, hanem csak hoppmester, de tagadhatatlanul legnagyobb formátumú előadója az „üzleti rap” talán csak Magyarországra jellemző műfajának, amelynek az a lényege, hogy a rap eredetileg felforgató műfaját Papa Jo és társa, szellemi druszája, P. G. producer egy klub reklámozására használják fel. Náluk csak akkor születik új dal, és hozzá egy nyomorult klip, ha új partisorozat van, amit szuperexkluzívként próbálnak eladni, pedig ha bejutottál, arról szól, hogy 3000 forintért leiszod magad BB pezsgővel. Ezt az alkotói hozzáállást akár innovációnak is tekinthetjük, de helyesebb az „ellenforradalom” kifejezés. A magyar prozódia mélypontját is ennek a párosnak köszönhetjük – amúgy saját gyártású pornófilmjük is van Papa Jo angyalai címmel, de valójában csak egyetlen lakótelepi angyalra futotta benne –, mert amikor a „mélybe” szóra az rímel, hogy „baby” mint „béjbe”, az tényleg egy kulturális „kamikaze shot” a fejbe, mármint féjbe.

3. Hiro: Cristiano Ronaldo (2017)

Míg Papa Jo érzelmi világa a Popó Magazin kétoldalas poszteréig terjedt, Hiro egy NIVEA-szenzitív menekülőpályát keresett a Cristiano Ronaldo című egészen friss slágerében, amelyben a fehér balett találkozik a rappel, no és az AutoTune a lírával, miközben ott az „odi et amo” feszültsége is. Az „engem elhagyott Kriszti, K. O., / mert én nem vagyok Cristiano” elhangzása után tényleg úgy éreztük magunkat, mintha egy sorfalban állva kilenc méterről kúrt volna minket fejbe Roberto Carlos. Bár az igazi rapperből indult Hiro mostanság poposodik, a szövegeiben továbbra is ugyanazt a minőségét hozza a naiv művészetnek: a magyar nyelv Butragueñojaként csap le minden lehetőségre, a „teher már ez - Hernández” dermesztően tökéletes rímpárért mexikói felállásban gyilkolná le magát a Ciudad Juárez-i költők szakszervezete. Szóval ez a srác köpőcsövezés helyett odafigyelt az irodalomórán, úgyhogy példaként még idézzük ezt a versszakát: „Én voltam neked a Tyga, / meg én voltam neked a Bieber! / Ezt most csak azért írtam ide, / mert tudom hogy végre rímel!” Ehhez csak Lope de Vega Szonett a szonettről című mesterműve fogható, és csak egy jelző méltó rá: galaktikus.

2. Pain: A szex vajon mi? (1999)

A teljesen értelmezhetetlen, leginkább egy rossz hasisálomra hasonlító Pain-jelenség egy égbe tartott fáklya volt, hogy a dadaizmus velünk él az ezredfordulón is. Egy producer kitalálta, hogy egy süsügyerekből és Veres Pál szexológus Beszéljük meg című könyvéből legyártja a szex dervisét, a szegényember Tupacját, aki egy OEP-beutalóval bejutott a Széchenyi Fürdő alagsorába, hogy egy rakás gőztől ernyedt, egymáson heverő, modellválogatásról hozott bikinis csaj előtt újra és újra feltegye „a szex vajon mi” kérdést, noha velük rájönni nem lett volna annyira nehéz. Így olyan lett a klip, mint egy Laokoón-szoborcsoport, ahol a kígyó nem ért rá, és ezért mindenki unatkozik, miközben Pain szétázik a farmernadrágban, mert odáig nem jutott, hogy azt orgia esetén érdemes lehúzni. Fontos hangsúlyozni, hogy Pain nem egy magányos szektavezér volt a húszfős kommunájával, hanem a „dalait” a VIVA TV játszotta, és egy slágere a Magyar vándor-filmzenealbumon szerepelt (nem mintha ez minőségi mércét jelentene, de azért ezt a filmet mégiscsak a magyar Gyalog galoppnak szánták, újabb bizonyítékaként annak, mekkora esély van rá, hogy majd Magyarország felől újul meg Európa). Bár senki se értette, mégis újra és újra meghallgatta egy egész nemzedék A szex vajon mi?-t, mert az Indiana Jones és az utolsó keresztes lovag nyomán biztosak voltunk benne, hogy az enigmára ott van a megfejtés a mélyén, noha Pain a hamisítatlan tonalitásával mindent el tudott hitetni, csak azt nem, ő tényleg érdeklődik a válasz iránt. De hiába, a kamaszfiúk mégis rá voltak hagyatkozva a klipdélutánokon, hogy akkor most hogy is kell megdugni a kanapét.

1. Mr. Busta: Megeszik a gecimet (2014)

A magyar raptörténet Kossuth-Széchenyi-vitája volt FankaDeli és Mr. Busta háborúja, amelyben két világ csapott össze, mert míg FankaDeli Feri „Kecskeméten játssza el a magyarkodós figurát”, addig Mr. Busta „Esztergomban Floridát”. A harmadik évezred odamondogató Ady Endréje ő, akkora arccal, mint Komárom-Esztergom megye, és egyben a G-napot megsejtő politikai váteszként a magyar rap Lengyel Lászlója is, csak kardigán helyett New Yorker-felsőben adja elő magát a 10-14 éves közönségének. Bár egyszer még egy Navracsics Tibor nevével fémjelzett konferencián is föllépett: a Kádár-rendszernek Kodály jutott, a NER-nek Busta. Hosszú ideig tartana felsorolni, hogy kiknek kell megenni Mr. Busta spermáját, hiszen nagyjából mindenkinek, aki nem ő. Az „addig szopod a faszom, míg rád élvez a mester” sora egyszerre adja vissza a winckelmanni nemes egyszerűséget és csöndes nagyságot, és ugyanakkor van benne egy jó adag Móricz Zsigmond-i ízes naturalizmus is. Szóval nagy alkotó, de egyszersmind nagy szervező is. Mr. Busta a kortárs magyar rap Kozsója, aki ha éppen nem tudott eléggé rosszat csinálni, akkor felkarolt tehetségeket, hogy alulmúlják, hiszen Escobar és Hiro is a Busta-manufaktúra termékei voltak, amíg nem jöttek a szokásos pénzügyi viták, de hát akkora összegeknél, mint amelyek ebben a suzukis, rézláncos, YouTube-reklámos világban mozognak, ez nem is csoda. Éppen ezért annyira szórakoztató, amikor a westergomi Mr. Busta olyanokat nyilatkozik, hogy ő Magyarországon „mindent elért”. Mert ha az eastergomi Babits Mihály mondaná ezt, miután megírta a Jónás könyvét, az európai irodalom történetét, lefordította az Isteni színjátékot, egyetemi katedrát kapott és a Nyugat főszerkesztője lett, akkor az ember azt mondja, hogy hát ja, de azt hadd ne nevezzük már a csúcsnak, ha valaki hat klubot megtölt Nyíregyházán. De azért azt becsüljük, hogy Margaret Thatcherrel ellentétben Mr. Busta láthatóan beleállt az iskolatejprogramba.

A TOP 10 alapjául a történelmi rádióműsorunkban, a Régen minden jobb voltban elhangzott beszélgetés szolgált:

A bejegyzés trackback címe:

https://pnftop10.blog.hu/api/trackback/id/tr9913907040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.05.11. 12:48:29

A rap önmagában is mélypont a zene történetében.

Drout 2018.05.11. 12:56:37

Ott kéne atomot robbantani

LoveKills 2018.05.11. 13:08:05

@midnightcoder2: Mert egy Szomszédokon szocializálódott fasz vagy, aki Etus bölcsességeit szívta magába, azért.

Cycmen 2018.05.11. 13:10:46

Geszti egy exhibiCIONISTA.
Egész jó vol a poszt köszi!

LoveKills 2018.05.11. 13:18:13

@Cycmen: Te meg egy szalonANTISZEMITA vagy. Egész rossz a bizonyítvány, amit aláírtál, köszi!

kommentes nikk 2018.05.11. 13:21:49

Hatalmas a szöveg, sírtam, köszi!

Digitális Dzsihád 2018.05.11. 13:25:49

Én még a pécsi Megasound Kibaszott System számain szocializálódtam.

Az "Új sportok" mindent vitt.

Terézágyú 2018.05.11. 13:30:33

Csak hát a RAPülőket mindenki ismeri, a többieket meg...

mojoking77 2018.05.11. 13:33:41

A nagyja OK, egyet is ertunk, igaabol az a faraszto, ahogy a huszon- harminc koruli faszok izombol fikazzak Gesztieket, pedig a 90-es evek elejen szamukra meg a Papp Rita-Bodnar Attila duo jelentette a hardcore death metalt. Nem mondom, hogy nem volt valamennyire nevetseges, de mindenkep hallgathato, es a maga koraban, itthon teljesen uj, es friss volt. Ennyivel az Annimal Cannibals epp ugy elferne a listan, vagy barki, aki a 90-es evekben probalt meg hiphopot jatszani Magyarorszagon...

LoveKills 2018.05.11. 13:34:58

@Terézágyú: És? Ettől még nem egy híg fos szerinted? Miért véded a fekáliát?! Ja, tudom. Mert millió légy nem tévedhet, ugye?

kommentes nikk 2018.05.11. 13:35:21

@mojoking77: te vagy az, Peti? :))))))))))))))))

LoveKills 2018.05.11. 13:37:03

@mojoking77: ez nem igaz. Voltak akkor is formációk, csak tényleg nem tudtak róla sokan. Vagy mond például valakinek az a név valamit, hogy DROP? A '80-as évek egyik hazai rap csapata voltak, abszolút az elsők között (szerintem a Neurotic volt az első és egyben zseniális, autentikus hiphop).

szellemkor 2018.05.11. 13:40:59

Hogy maradhatott le a listáról a magyar boyracer szubkultúra rímekbe öntött manifesztációja, a halhatatlan klasszikus, a közlekedésmérnöki tudományok epikus himnusza, a "Mérés", amelynek már-már szállóige lett a "pörög a kerék, mint a kocka..." kezdetű sora?
youtu.be/V2E8mIFKMl8

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.05.11. 13:44:17

Reggel a Soundcloudon már elkezdtem hallgatni az adást, beszartam szokás szerint az átkötő szövegeiteken!
:D
A Rapülők védelmében viszont annyit, hogy amit Gesztiék csináltak, az a többi akkori hazai produktumhoz képest nagyon-nagyon menő dolognak számított ám a 90-es évek elején! A mi generációnkra ('80-as évek elején születettetek) a Rapülők is legalább ugyanannyira hatott, mint a Guns N Roses! Geszti dalszövegeit én konkrétan a mai napig kívülről fújom - ott csápoltam az első sorban azon a dupla jubileumi koncerten is, amit SzabóZ szénné fikázott az Indexen, nyakába szabadítva a népharagot!
:D

Digitális Dzsihád 2018.05.11. 13:53:00

@-Szűcs Gyula-: Erre mondják, hogy kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk?

Mert tényleg volt jobb, csak az Erdős Péter cenzorálási elveiben gyökerező hazai műsorkultúra egyszerűe nem adta a nézők elé, se rádióban, se tévében. Csak a repppülőket. Hja, így könnyű!

LoveKills 2018.05.11. 13:54:05

@-Szűcs Gyula-: jobb lenne, ha egyes szám első személyben írnád, amit írsz. Kikérem magamnak az X és Y generáció nevében azt a hitvány és alávaló ízlést, amivel jössz. Rám nem hatott sem a Rapülök, sem a Guns 'N Roses (sem az Aerosmith) sem mások, mindig is irritáltak, de azért ne említsünk már egy lapon egy virtigli pojácaprojektet egy világhírű rockzenekarral!

Kánikula 2018.05.11. 13:58:22

Nagyon kemények a fiúk :). Mr Busta hahah.. mikor 5 szar rapper egymást fikázza.

Cycmen 2018.05.11. 13:58:35

@LoveKills: A szalont kikérem magamnak.

midnightcoder2 2018.05.11. 14:02:15

@LoveKills: Még mindig inkább Etus néni mint egy amcsi gettópatkány.

Zacskóstej 2018.05.11. 14:06:32

Fuhh...a hideg kirázott mikor eszembe jutott mennyire RÜHELLTEM a RAPülőket...atya ég.. Mindig azt hittem, hogy magát a Rapülőket utálom...de később rájöttem hogy magát Gesztit mint jelenséget.

LoveKills 2018.05.11. 14:07:22

@Cycmen: Ja, bocs. Ennyire nem akartak alábecsülni, én kérek elnézést.

Fogadd megvetésem. "Már nem ember, még nem állat."

LoveKills 2018.05.11. 14:09:45

@midnightcoder2: aha, értem. Hát akkor fogj kezet rasszista, kirekesztő Cyc"Zyklon B"men kollégáddal, nagyot mentél. Én azért két pisztácia között megnézném, ahogyan elkap egy amcsi gettópatkány, de még mielőtt széttépne, megmenekítenélek.

géza73 2018.05.11. 14:14:40

&mojoking: új és friss? új és friss a fenyő féle jön a break volt. ott kezdődött a hazai mainstream rap...

wolves84lb 2018.05.11. 14:21:12

Nem értem, hogy a VSOP hogyan maradhatott ki...:)

LoveKills 2018.05.11. 14:22:10

@géza73: Ez így van! Köszi, hogy említetted :)

Cycmen 2018.05.11. 14:28:07

@LoveKills: Kicsit túlmozgásos vagy uborka. A szóvicc jó és találó, Geszti zsidó, és kórosan magamutogató. És kurva szar!
A másik hogy Demjén Ferencet tartom az egyik legjobb magyar zenésznek pedig szintén zsidó gyerek, csak ő jó!
A te véleményed meg önmagában szintén nem ér többet a szarnál, mint az olyané aki az első pillanatban antiszemitázni kezdenek telipofával .

LoveKills 2018.05.11. 14:32:59

@Cycmen: Hé, öreg, NEM csak előttem égsz, ha égsz!
www.youtube.com/watch?v=Vk5xHm0D_5I

Szánalmas, primitív (v)agy. Rajtad kívül senki nem hozta szóba senkinek a zsidóságát. SENKIVEL sem az baj, hogy zsidó vagy fekete a bőre vagy milyen a szexuális orientációja! A szóvicc szar és nem találó. Igen, Geszti kurva szar - és kész!

Hagyd már abba!

gépeklázadása3 2018.05.11. 14:49:56

Nem vagyok nagy rajongója, de amit Hiro csinál, az szándékosan trash. Ezt illet volna beleírni, ha tisztán vagytok vele.
És hogy legyen itt 2018-ból is valami:
youtu.be/G1SFuzPIhvU

Nyifi 2018.05.11. 14:50:16

@mojoking77: Azért az Idő urai szerintem eléggé vállalható már a kezdetekben is. :)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.05.11. 14:53:12

@midnightcoder2: "A rap önmagában is mélypont a zene történetében."
Maximálisan egyetértek. Milyen világ az, ahol a zemberek kigyúrt, meg kifuxolt homoerotikus niggerekre gerjednek.

A Rapülők meg mindennek az alja. Végtelenül bugyuta szövegek és megjelenés.

LoveKills 2018.05.11. 14:54:34

@Fuxos (ex bömis): az ilyen hozzászólások miatt gondolom úgy, hogy a magyarok többsége menthetetlen, a Kárpát medence pedig egy elátkozott hely.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.05.11. 15:03:12

@LoveKills: Bizonyos szempontból a Guns N Roses is egy "pojácaprojekt".
:D
Sőt, pojácább, mint Geszti teljes életműve! Legalábbis az a korszak biztosan, amikor Axl Rose önnön nagyságától megszédülve, régi énjét elfeledve delfinekkel meg a saját cipőmárkájával pakoltatta tele a videóklipeket, és úgy nyomta a rákendroll életérzést, hogy magánrepülővel ment a turnéállomásokra, hófehér limuzinnal vitette magát a szállodából a koncert helyszínére, ahol több billentyűs, szaxofonos meg vokalista volt a színpadon, mint ős-Guns tag, Slash és Duff meg csendben asszisztált mindehhez, mert úgy be voltak mókolva, hogy azt se tudták, hol vannak! (Az önéletrajzi könyveik elég tanulságosak ebből a szempontból...)

retkeslaci 2018.05.11. 15:06:44

@mojoking77: Papp Rita - Bodnár Attila duót sose szerette senki, má akkor se, amikor frissek voltak. Halász Judit, Száz Folk Celsius, ezek voltak a minőségibb produkciók.
Geszti objektíve szar volt, bár kétségtelenül egyedi módon. Egyedül egy zsidó osztálytársam szerette őket, de ő tényleg rajongott a Rapülőkért. Akkor még nem állt össze a fejemben, hogy miért.
Padödő ugyanez a kategória, akkor új hang volt, de hamar rájött mindenki, hogy kínos az egész. Bár a bye bye Szásával rátapintottak a kor ütőerére, aztán el is vesztették a fonalat. És ott ugye az egyik csaj tudott énekelni, csak Lang Györgyi nem.

@midnightcoder2: a rap nem annyira zene, mint szórakoztatóipari produkció. A hip-hop nem annyira a zenei tudásról szól, mint egy városi fekete kultúráról, tudatról, divatról. Magyarországon a romák próbalták magukat eladni egy ideig négernek, emiatt minden tehetségkutatóban volt egy magát R. Kellynek képzelő roma pasas. Ez szerintem pont olyan káros volt a romák megítélésére nézve (csak zenélni tudnak 6 általánossal), mint a magukat Al Sharptonnak vagy Jesse Jacksonnal képzelő kisebbségi vezetők ámokfutása a 90-es években.

Aztán ugye ott van Ganxsta Zolee, aki vicces és minden főzős meg activity műsorban elnyomható arc, a devizahitele miatt nem is mondott soha nemet semmilyen szereplésre ;) Zoleet egy műmajer színészgyereknek tartottam mindig is, de amúgy vicces figura és messze jobb volt, mint ezek az Escobar, Mr. Busta alakok.

Azt se kéne elfelejteni, hogy az erőszakot istenítő, megyünk lopni szöveggel nyomuló Dopeman nagyszüleit pont az általuk megénekelt és népi hősnek tartott bűnözők csontozták ki. Na ott tudatosult szerintem sok emberben, hogy ez a gettó, gengszter, sittes, feldarabolós, agyonverős gengszterrap kurvára nem vicces. Az meg külön érdekes, hogy a magyar gengszerrepperek által istenített valódi bűnözők rohadtul nem Dopemant meg Bustát hallgattak/hallgatnak, hanem Nótár Mary-t és Nagyecsedi Fekete Szemeket.

A magyar rap annyira tájidegen, mint a Hungária jampeckedése volt.

retkeslaci 2018.05.11. 15:12:12

@LoveKills: nana, azért Geszti meg a Padödő eléggé exponálták magukat zsidó vonalon, meg az SZDSZ mellett. Ahogy Sas József is rájátszott erre, elhitte magáról, hogy ő Mel Brooks vagy tudomisén ki.

LoveKills 2018.05.11. 15:19:11

Az igazi rap/hip hop kultúra. Szociológiailag is jelentős produkciók. Tudósítás a gettóból, a kilátástalanság közegéből, a deklasszálódott páriákról. Ma is jelen van mindez az USA-ban, de még komolyabban jelen volt a '80-as. '90-es években (és persze korábban). Ahova be nem tette a lábát már az alsó középosztálybeli fehér amerikai. Itthon a legtöbb kibic senkiházinak fogalma sincs a jobb fajta autentikus rapről.

www.youtube.com/watch?v=RSliJeVhMho

www.youtube.com/watch?v=S8K31tTV554

www.youtube.com/watch?v=NoNuQoxb7g8

www.youtube.com/watch?v=EykpGoXyKVg

www.youtube.com/watch?v=4mmM65Slmlc

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2018.05.11. 15:22:25

nem rossz válogatás, még ugyan ennyi simán lenne a listára...

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.05.11. 15:32:12

@retkeslaci: "Papp Rita - Bodnár Attila duót sose szerette senki, má akkor se, amikor frissek voltak. Halász Judit, Száz Folk Celsius, ezek voltak a minőségibb produkciók."

Gyerekként utáltam a gyerekeknek gyártott zenét. Szánalmas tinglitangli izé volt, jajj, a dobra ne üssünk rá komolyabban. Volt viszont egy MANHATTAN kazettám a walkmanemhez. Rajta a "Rossz vagyok de használható" c. megahit. Az maga volt a vagányság 6 évesen mert én is rossz voltam.

banok · http://meghaaat.blog.hu/ 2018.05.11. 15:33:37

Pain helyére én inkább betettem volna bármit (!) az Animal Cannibalstől.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.05.11. 15:34:59

@retkeslaci: Dopemannel megtörtént hogy Magyarországon járt valami híresebb fekarapper és mutogatta neki hogy a nyóc milyen kemény hely. Az meg körberöhögte hogy mi ez, mert egy rendes lövöldözés nincs itt.

"A magyar rap annyira tájidegen, mint a Hungária jampeckedése volt."

5*

_carlos_ 2018.05.11. 15:37:46

A Belga szándékosan maradt ki? Összhatását tekintve bőven rosszabb mint néhány egyszámos előadó.

_carlos_ 2018.05.11. 15:40:17

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: A Hungária egy teljesen klasszikus show produkció volt, szándékosan erre a stílusra mentek rá, soha nem akartak autentikusnak tűnni, csak egyszerűen nagyon sikeresek lettek.

LoveKills 2018.05.11. 15:41:14

@_carlos_: A Belga ellenpélda. A Neurotic óta a legtehetségesebb hiphop formáció. A hazai könnyűzenei jelentősége az A.E. Bizottsághoz fogható.

_carlos_ 2018.05.11. 15:44:46

@LoveKills: Szerintem meg tartalom nélküli pózolgatás. Az autentikussághoz semmi köze nincs. Persze én a Bizottságot se tartom semmire.

LoveKills 2018.05.11. 15:50:18

@_carlos_: persze, hogy nem, hiszen az irónia, a cinizmus, gúny fogalmának ismerete és ezek különbségének felismerése, dekódolása, az avantgárd (lásd még: dadaizmus) szellemi élvezete olyan előfeltétel, amellyel a társadalom többsége - veled együtt - nem rendelkezik, és a tömegoktatás is alkalmatlan arra, hogy ezt a képességet elsajátítsa valaki nagyjából az érettségi idejéig. Így hát marad a félművelt, ostoba kijelentések és minősítések tömkelege egy provinciális segglyukból a világba kürtölve, magabiztosan, büszkén.

_carlos_ 2018.05.11. 16:01:34

@LoveKills: Azért elég hamar elkezdtél durván személyeskedni, amint egy neked nem tetsző véleménnyel találkozol, ezen gondolkozz el. Én nem feltétlen stilisztikai szempontból gondolom, hanem pusztán zenei, szakmai szempontból. A rapzene alapja a szöveg megfelelő frazírozása, a "flow" a szöveg és a prozódia egybeépítése a zenei tartalommal. A Belgának pl. köze sincs a reppeléshez technikailag, ahogy a Bizottságnak a hangszerek használatához vagy szimplán a zenéléshez. A Neurotikban pl. jó zenélés volt és a szövegnek is volt lüktetése, bár csak néhány számukat ismerem, de zeneileg mindenképpen értékelhetőek. Természetesen nyilván jelentett pl. a Bizottság akkor valamit, egyfajta olyan szabadságot, amit az akkori szituációban újszerű volt megélni. De ahogy ez a különleges történelmi pillanat elmúlt, a zenéjük érdekessége a nullához kezdett közelíteni, nem egyetemes. A Belga nem tudom, hogy valaha jelentett-e bármit, mivel szerintem eleve egy "trollkodás" az egész, kb. mint a kétfarkú kutyapárt. Nyilván a szövegeikben van egy sajátos gondolkodásmód, de szerintem normális kulturális érdeklődésű és műveltségű ember a második szám után megunja, mivel tartalma, mélysége nincs, kb. mint az Irigy Hónaljmirigy csak alteros verzióban.

zokogjatok 2018.05.11. 16:12:57

@LoveKills: olé, na csak eljutottunk addig, hogy a zsidókat kritizálni (sőt még csak nem is kritizálni, hanem poénkodni) az állati és tilos, viszont a magyarokat fikázni az trendy és cool.

Oszt csodálkozik az ilyen segg, hogy jé miért van 8 éve nemzeti kormány. Mert az embereknek valójában a magadfajta faszokból van elege.

dr. mesterséges színezék 2018.05.11. 16:16:18

Hajdan a ZenészMagazinnak arra a kérdésre, hogy mit szól ahhoz, hogy a BS-beli koncertjük lett az év produkciója Geszti azt válaszolta, hogy arról nem tehet, hogy ott tartunk, egy hülyeség lehet az év produkciója.
Nagyot nőtt a szememben.

dr. mesterséges színezék 2018.05.11. 16:17:41

@zokogjatok: "miért van 8 éve nemzeti kormány"

Miért, nemzeti kormány van?
Melyik nemzetre gondolsz, az oroszra vagy a kínaira?

Burgermeister 2018.05.11. 16:46:10

Györgyit bevállalnám, a többi primitiv szar.

CSB1196 2018.05.11. 17:06:05

Még érdekes is lehetne az írás ha nem csak 3 videót lehetne hozzá elindítani a 10-ből, de így...

CSB1196 2018.05.11. 17:14:48

Normális rap zene még az USA-ban is csak kb. a 2000-es évekig volt, az aranykora mindenesetre a 90-es években. Ehhez képest Magyarországon talán soha nem volt minőségi rap/hip-hop, a zenei szinten igényessrgben az amerikaiakat megközelítő..
A felsorolásba nyugodtan bele lehetett volna tenni a Halott Pénz meg a Fluor féle “vicc” produkciókat vagy az első mesterségesen összeállított ganxsta zolee brigádot is akik nagyon messze vannak az igazi rap-től..

CSB1196 2018.05.11. 17:17:25

@_carlos_: azért ne vicceljünk már, hogy a neuroticot te repzenének tekinted, ez mutatja hogy valószínűleg még életedben nem hallottál minőségi rapzenét..

CSB1196 2018.05.11. 17:19:08

@Page Not Found Top 10: akkor cseréld le, még csak ott tartasz?

CSB1196 2018.05.11. 17:20:58

@Page Not Found Top 10: jé, most már elindul az összes videó, csak nem faragtál a C64-eden??

_carlos_ 2018.05.11. 17:26:30

@CSB1196: Téged minősít, hogy el sem olvastad, mire írtam, vagy nem tudod értelmezni. Azt írtam, hogy minőségi zenének tekintem. Sehol nem írtam, hogy rap lenne. Egyébként egyértelműen hatott rájuk a hiphop vagy rap úgyhogy akár lehetne annak nevezni. Még valamibe esetleg belekötsz ma, vagy ennyi volt?

CSB1196 2018.05.11. 17:35:16

@_carlos_: nem akartam kötekedni, csak bosszantó mikor pl a halott pénzt és társait is Magyarország sikeres hip-hop előadóinak titulálják...igen formailag lehet rap-nek vagy hip-hop nak nevezni azt amit csinálnak (a neuroticot is) ahogy meg lehet ugyan ezt tenni a fluorral meg a halott pénzzel is csak hát nem érdemes mert a minőségtől nagyon-nagyon messze vannak, inkább mondanám gagyinak..

CSB1196 2018.05.11. 17:46:14

@_carlos_: egyébként persze hogy hatott a neuroticra az akkoriban az USA-ban kialakult új rap irányzat ahogy hatott a Fenyő Mikiékre is, de hát attól hogy nagy hatással van rád pl egy szaktekintély te még nem leszel tőle automatikusan szakértő..

NikaBaba 2018.05.11. 18:10:04

@Zacskóstej: Szintén :-)
Gesztinél nagyképűbb barom nincs a hazai médiában, amit meg zene címen előad huszon éve az katasztrófa, és persze jól jelzi, hogy mennyi igénytelen kretén van Magyarországon aki még hallgatja is.

agarik 2018.05.11. 18:48:05

Mé', Babits meg tudott tölteni 6 klubbot? Szerintem egyet se.
A kritikusok meg nem vesznek jegyet, szóval én inkább a közönségre hallgatok.

Void Bunkoid 2018.05.11. 18:48:11

Hát na.

Amúgy ez a Hiró ez mitől rap vagy hiphop? Se nem rappel, a zenei alap meg habár a mai tinik szerint hiphopnak minősül, de hát ez g*cire nem hiphop, csak nyálas urban contemporary/pop.

Az autohangolóba énekléssel méginkább.

gyedmaróz 2018.05.11. 19:04:24

A rap esélyegyenlőségi "zene".
Azok is zenélhetnek és énekelhetnek, akik voltaképpen nem tudnak. Ebből a szempontból pl. Geszti csak kirándult.

midnightcoder2 2018.05.11. 19:08:44

@retkeslaci: " a rap nem annyira zene, mint szórakoztatóipari produkció."
Pontosan. Olyan mint a TV műsorok között a valóságshow. Nagyjából a történet legalja.

midnightcoder2 2018.05.11. 19:13:48

@LoveKills: "Hát akkor fogj kezet rasszista, kirekesztő Cyc"Zyklon B"men kollégáddal, nagyot mentél."
Tudod, a gettópatkányban nem az a lényeg hogy fekete, hanem az hogy patkány. És azzal, hogy a gettópatkányságot megpróbálod társadalmi normává tenni, ahelyett hogy őket hoznád fel a normális társadalom szintjére nem igazán használsz sem nekik, sem másnak.

LoveKills 2018.05.11. 20:18:45

@zokogjatok: na, akkor ízekre szedlek.

Tehát ha visszaolvasod a kommentfolyamot, akkor neked nem az tűnik fel, hogy valaki elkezdett minden ok nélkül zsidózni (függetlenül az illető "művészi" teljesítményétől), egyáltalán nem poénosan (hogy lehet poénosan zsidózni/cigányozni/niggerezni?!), hanem az, hogy ha valaki ezt szóvá teszi (én), akkor ebből az következik, hogy megérdemelten, indokoltan regnál a mostani nemzetinek hazudott kormány. Aha. Namost az lehet, hogy én egy magamfajta fasz vagyok, de még mindig kisebb fasz, mint te, aki ráadásul még egy ritka ostoba, megvezetett birka is, és aki együtt bégetve a csordával tapsikol a Vezérnek, miközben az orra elől lopják el tőle az utolsó morzsát is, felzabálva a jövőt. Igen, magyarozok. Mert nincs még ennyire ostoba, szerencsétlen nép a földön, aki bizony megérdemli a sorsát. Akkor hát örülj neki és bégess. Beee-beee.

LoveKills 2018.05.11. 20:20:07

@eßemfaßom meg áll: azt nem gondolnám. Nem vagyok kemény, nem is akarok az lenni. De szeretek gondolkodni, érezni, reálisan látni.

eßemfaßom meg áll 2018.05.11. 20:34:18

@LoveKills: "Nem vagyok kemény, nem is akarok az lenni. "

Valaki akkor feltörte a nicked mert ilyet posztolt a nevedben:

LoveKills 2018.05.11. 14:09:45
"Én azért két pisztácia között megnézném, ahogyan elkap egy amcsi gettópatkány, de még mielőtt széttépne, megmenekítenélek. "

gigabursch 2018.05.11. 20:39:55

Kimaradt a halmozott élvezet:

Action: Piszkos 12
www.youtube.com/watch?v=ZaPjXEPOIKw

Ez már igazi zanzánia

dr. mesterséges színezék 2018.05.11. 21:26:54

@gyedmaróz: 'A rap esélyegyenlőségi "zene".'

Ahogy definiáltam, amikor először meghallottam egy ilyen bölcselkedést: zenementes zene.
Aki megtanult három akkordot magabiztosan lejátszani és billegetni, annak nyitva volt a sablonmetál pályája -- akinek ez sem ment, annak maradt a felismerés, hogy ő tulajdonképpen sampler- és rímalapú polgárjogi aktivista.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.11. 22:33:42

A rapről sajnos rengeteg tévhit terjedt el. Az egyik az, hogy rapnek nevezhetjük azt, amikor egy fűzfapoéta ocsmány módon beszél valami vontatott ritmusalapra.

A tíz felsoroltból eddig csak Gesztiéket hallottam. Most már hittel állíthatom, hogy ez bárcsak így is maradt volna.

Kicsit kiöblítettem a fülemet a Boom! Shake The Room-mal, és most megyek, hallgatok egy kis zenét, talán megmenthetem a napomat.

CSB1196 2018.05.11. 23:07:32

@Androsz: javaslom inkább Shook Ones part II. -val öblítsd ki a füled, kicsit jobb mint Will Smith volt..

Billy Hill 2018.05.12. 00:46:15

@Digitális Dzsihád: És mennyire "szerette" is a MSS a Rapülőket...! :-) Lásd Új sportok / Kis köcsögök c. szám valamelyik versszaka...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.05.12. 06:40:24

Geszti ELTERJESZTETE A RAP.ET?
na eddig olvastam
Az se nem.rap se nem terjesztett semmit max a hujeseget....
Atyaúristen mekkora kamu cikk.

Drago Brutic1 2018.05.12. 07:53:02

Többen hozzák a Neuroticot, mint a korai rap formációt. Csakhogy ez nem igaz. A Neurotic alternatív szövegű, vokálozós, síkegyszerű zenéjű táncdalzenekar volt. Mégcsak punk sem volt igazán. Jó, ha két rapszáma volt (Brék, Tizennyolc gyertya ég), persze ezek lettek a leghíresebbek. Más kérdés, hogy Pajor egyetlen sorában több van, mint amit Geszti valaha ki tudott izzadni magából.

2018.05.12. 08:06:13

@mojoking77:
Az Animal Cannibals nem igazán akarta magát komolyan venni.

2018.05.12. 08:14:58

@dr. mesterséges színezék:
Ugyan, ezeknek a Fidesz a Nemzet Magyarország helyett. Aki velük, az nemzet, aki nem velük, az nemzetellenes. Ennyire egyszerű a világképük...

vbn 2018.05.12. 08:59:15

Rapülők: az egy bevallottan üzleti vállalkozás volt, amit három -a maga szakterületén belül- profi szakember csinált. Igazából nem is ők akartak szerepelni, csak nem találtak olyat, aki az általuk elvárt minőségben tudta volna előadni a szerzeményeket. :-(

És lehet itt arabozni-zsidózni, cigányozni-négerezni, homokozni, stb... de az a pár ezer darab eladott CD és kazetta (amit az emberek szabad akaratukból vettek meg!) elég egyértelmű és határozott válasz a "de szar volt" érvekre! :-)

Ja! És a koncertjeik sem ingyenjegyes nyugdíjasok és nagycsaládosok miatt voltak teltházasok! :-)

fillérbaszó vadász 2018.05.12. 13:23:41

@-Szűcs Gyula-: "A mi generációnkra ('80-as évek elején születettetek) a Rapülők is legalább ugyanannyira hatott, mint a Guns N Roses! "

Ez kemény így kimondva (leírva). 80-as évek elején születettekre valóban nagy hatással volt a Rapülök. Meg a Jean-Claude Van Damme és Steven Seagal-filmek . Tehát ez olyan mint ha leírná valaki, hogy a Dupla dinamit, a Törvényre törve és a Kickboxer volt ám 90-es évek elején akkora film mint a Keresztapa vagy a Nagymenők.
A legszomorúbb, hogy részben igazad is van.

DFK 2018.05.12. 14:01:23

A rap egy fostalicska. Akárki csinálja, akkor is az.

Opi87 2018.05.12. 16:22:57

A hip-hop az kontextusfüggő zene. Mondjuk majdnem minden zene kontextusfüggő. De a modern szubkultúrák zenéi között azok, amik egy adott csoport adott életstílusához kötött (pl. reggae, hip-hop, vagy narco zene stb.) különösen, és ezeket ezért nem is lehet értelmesen lemásolni. Nekem mindig az a bajom a feheér hip-hop-al meg reggae-vel, illetve úgy mondom, hogy azokkal van bajom, akik a zenén kívül az egész csomagot próbálják lemásolni. Egy raszta Jamaicán kívül számomra pont annyira vicces, mint az angyalföldi "gengszter". De ez a kamu gengszter nem csak nálunk hanem az amerikai hip-hop-ban is általános.

Ez nagyrészt csak egy póz, de az OG-nál még megvan az eredetije ennek, ahogy a bandakapcsolatok is.

LoveKills 2018.05.12. 17:37:12

@DFK: mondod te, akit már a kórházból is fostalicskán toltak ki.

LoveKills 2018.05.12. 17:40:07

@Drago Brutic1: tökmindegy, hogy minek aposztrofálta magát, ha az a néhány daluk úgy tökéletes, ahogy van (az összes az), tökéletesen hozva mind szövegileg, mind zeneileg az old school-breakes hip hopot.

LoveKills 2018.05.13. 11:07:53

@csentecsa: Neked, virtigli rasszista szubhumán lénynek akkor sem mondanám el, ha egyébként szépen, szabatosan leírva meg tudnám mondani. És meg tudnám.

Dan da Man 2018.05.13. 11:12:02

Troll vagy, de épp ezért az anyád picsája!

Dan da Man 2018.05.13. 11:20:57

@midnightcoder2: Ühüm!

Az a szomorú, hogy te ezt így is gondolod. Az meg a még szomorúbb, hogy ennyire büszke vagy a tudatlanságodra.

Mert azt még mondhatnád, hogy téved a tömeg, mert szereti. Azt is, hogy tévednek a díjkiosztók, mert külön kategóriát csináltak neki a világ legrangosabb zenei megmérettetésein.
De az, hogy nem tűnt fel, hogy hogyan készült a zene eleinte, és miért (sampling, lemezjátszó, stb...), és hogy a rap-zenének nem a zenei aspektusa volt feltétlenül a lényeg, az kurva ciki.
Persze van az a vonulat, ami bár inkább ne lenne, de elvitathatatlan, hogy a rap-alkotók egy része teljes joggal nevezhető költőnek, mind formai, mind mondanivaló szempontjából.

A hasonlatod tehát azt feltételezi, hogy fingod nincs mi a különbség a reality meg a dokumentumfilm között, és úgy nyilatkozol a rap-ről, hogy soha nem értetted meg miről szól.

Ettől persze még jogod van nem szeretni. Én sem szeretem az izmus-okat. De eljutottam arra a szintre, hogy szakmailag megértettem, hogy mit akarnak, és a fogalmazásomban a "szar" jelzős-szerkezetet, inkább a szubjektív "engem nem érint meg"-re cserélem.

Egyébként, ha a rap szerinted akkora szar, akkor a különböző minimalista house és techno zenét hova sorolod? Vagy épp a szinti-programos mulatóst?
Nem érdekel a válaszod, csak kicsit gondolkozz már el azon, hogy mi a "legalja"!

Ja, és eggyel szerényebben!

LoveKills 2018.05.14. 10:17:16

@csentecsa: BÁRMIKOR egy majom, mint egy fajtársát lenéző, megvető, hozzád hasonló szubhumán véglény.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.05.14. 11:32:02

@fillérbaszó vadász: De hát a a Dupla dinamit, a Törvényre törve és a Kickboxer a 90-es évek elején tényleg akkora film volt, mint a Keresztapa vagy a Nagymenők! Sőt, tizenéves fejjel sokkal menőbb!
:D
süti beállítások módosítása